بامشاد بار

ساخت وبلاگ
Untitled-2

بازار تلفن‌های همراه یکی از داغ‌ترین بازارهای کنونی دنیا بوده و رقابت شرکت‌ها هم اکنون به اوج خود رسیده است. رقابتی که آن را می‌توان به جنگ جهانی گوشی‌های هوشمند تشبیه کرد. جنگی که توانست باعث پیشرفت چشمگیر عرصه تکنولوژی‌های تلفن همراه شود و اگر نبود شاید امروزه ما هیچ یک از قابلیت‌های بی نظیر تلفن‌های همراه را در اختیار نداشتیم. امروزه جنگ فقط بر سر سیستم عامل‌های اندروید، iOS و ویندوزفون نیست. بلکه حتی فقط در سیستم عامل اندروید ده‌ها شرکت در حال رقابت هستند. از اصلی‌ترین شرکت‌هایی حاضر در جنگ تلفن‌های همراه می‌توان به سامسونگ، اپل، ال‌جی، سونی، اچ‌تی‌سی، مایکروسافت (در گذشته نوکیاموتورولا، هواوی، لنوو، شیائومی، ایسر، ایسوس، اوپو، میزو، بلک بری، آلکاتل و زد‌تی‌ای اشاره کرد. شرکت‌هایی که هر یک نقاط قوت و ضعف خود را داشته و امروزه انتخاب از میان محصولات آن‌ها کار بسیار دشواری شده است.

حال می‌خواهم دنیایی آرمانی را تصور کنیم. دنیایی که وجود خارجی نداشته و شاید هیچ‌گاه به حقیقت تبدیل نشود. دنیایی که در آن تمامی شرکت‌های سازنده تلفن همراه دور یک میز نشسته و با همکاری یکدیگر و با استفاده از تکنولوژی‌های منحصر به فرد خود، تلفن همراه شکست ناپذیری را به وجود بیاورند. در ادامه این مقاله می‌خواهم شما را با ویژگی برجسته هر یک از تلفن همراه‌های هوشمند بازار آشنا کنیم.

Untitled-1

طراحی

بدون شک نخستین تعاملی که هر کاربر با تلفن همراه دارد طراحی بدنه آن است. بدنه‌ای که باید حس خوبی را به کاربر خود القا کند و در عین حال کار با گوشی را دشوار نکند. اپل با سری محصولات آیفون خود توانست در این زمینه برگ جدیدی را ورق بزند. محصولاتی با بدنه تماماً فلزی و ابعادی مناسب که کار با تلفن همراه را آسان و لذت بخش کرده بود. اما با معرفی آیفون ۶ پلاس و داستان خم شدن بدنه آن ضرری جبران نشدنی را به این نقطه قوت خود وارد کرد. اما تأثیر آن در دیگر رقبا را نباید نادیده گرفت. تا قبل از آیفون هیچ یک از شرکت‌های مطرح کنونی نظیر سامسونگ و ال‌جی و اچ‌تی‌سی به طراحی بدنه گوشی‌های خود اهمیت چندانی نمی‌داند و تنها سونی با تکیه بر طراحی ساده و یکپارچه خود بهتر بود. اما امروزه می‌بینیم که سامسونگ با ترکیب فلز و شیشه زیباترین تلفن‌های همراه را طراحی می‌کند. اما اگر قرار باشد از میان شرکت‌های کنونی بدنه گوشی آرمانی خود را انتخاب کنیم، بدون شک HTC 10 گزینه اول ما خواهد بود. تلفن همراهی با بدنه‌ای تماماً فلزی و صیقل داده شده که به لطف لبه‌های تراش خورده بسیار دوست داشتنی پشت کار با گوشی را بسیار لذت بخش خواهد کرد.

34561

سنسور اثر انگشت

پس از معرفی سنسور اثر انگشت شرکت‌های بسیار به استفاده از این فناوری در تلفن‌های همراه روی آوردند. فناوری که از آن می‌توان برای افزایش ایمنی و راحتی کار با گوشی استفاده کرد. پرداخت پول با یک اشاره، ورود به حساب‌های کاربری و در ساده‌ترین حالت باز کردن قفل گوشی تنها برخی از قابلیت‌های این فناوری هستند. سامسونگ یکی از نخستین شرکت‌هایی بود که در گوشی‌های خود از این سنسور استفاده کرد اما تکنولوژی آن به گونه‌ای بود که کاربر باید انگشت خود را بر روی صفحه نمایش و یا کلید خانه می‌کشید که به هیچ عنوان خوشایند نمی‌باشد. در این میان اپل همواره سریع‌ترین و دقیق‌ترین سنسورهای اثر انگشت را معرفی کرده است. سنسوری با تراکم پیکسلی ۵۵۰ppi که در زمانی حدود ۴/۰ ثانیه و با دقتی باورنکردنی توانایی تشخیص اثر انگشت کاربر را دارد. بنابراین سنسور اثر انگشت TouchID انتخاب ما برای تلفن همراه آرمانی خواهد بود. اما محل قرار گیری این سنسور نیز بسیار مهم است. به نظر شما این سنسور باید بر روی کلید خانه (اپل و سامسونگ)، کلید خاموش/روشن (سونی) و یا پشت گوشی (نکسوس ۶p) قرار گیرد؟ محل قرار گیری این سنسور بیشتر نکته‌ای سلیقه‌ای است و با انتخاب هر یک از این حالت‌ها عده از کاربران ناراضی خواهند بود. به هر حال ایده سونی که این سنسور را بر روی کلید خاموش/روشن گوشی قرار داد بسیار دوست داشتنی و کاربردی است. اگر گوشی را با دست چپ برداشتید می‌توان با انگش اشاره چپ و اگر با دست راست برداشتید می‌توانید با انگش شست دست راست قفل گوشی را به سادگی باز کنید. حالت‌هایی که تقریباً تمامی کاربران از آن استفاده می‌کنند. اما قرار دادن یک سنسور بر روی کلید خانه نیز خالی از لطف نخواهد بود. زیرا در شرایطی نظیر قرار گرفتن گوشی بر روی میز به کمک کاربر خواهد آمد.

456-1

صفحه نمایش

تلفن همراه‌های هوشمند کنونی از نظر صفحه نمایش با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند. برخی از شرکت‌های نظیر اپل معتقدند که قرار دادن صفحه نمایشی با رزولوشن بالا بر روی تلفن همراه بی معنی بوده و چشم انسان قابل به درک دقت پیکسل‌های آن نیست. در این میان برخی دیگر نظیر سونی به قرار دادن صفحه نمایشی با کیفیت سرسام آور ۴K بر روی تلفن همراه Z5 Premium روی آورده‌اند. این صفحه نمایش IPS LCD بوده و علی رغم کیفیت خوبی که دارد بسیاری آن را برای تلفن همراه مناسب نمی‌دانند. هم اکنون بسیاری از کارشناسان معتقدند که صفحه نمایش‌های سوپرآمولد بهترین گزینه برای تلفن‌های همراه هستند. صفحه نمایش‌هایی با مصرف انرژی پایین، رنگ‌هایی به مراتب جذاب‌تر و قابلیت‌های بی بدیلی نظیر صفحه نمایش همیشه روشن یا همان Always On Display. بنابراین بهترین صفحه نمایش کنونی بازار گوشی‌های هوشمند بدون هیچ شک و تردیدی صفحه نمایش سامسونگ گلکسی S7 Edge است. صفحه نمایشی سوپرآمولد با لبه‌هایی خمیده که علی رغم مصرف انرژی پایین، رنگ‌هایی با غنای بالا را به نمایش می‌گذارد. بنابراین اکثر قرار باشد تلفن همراهی آرمانی داشته باشیم از این صفحه نمایش استفاده خواهیم کرد. البته اگر شرکت‌ها با همکاری یکدیگر بتوانند صفحه نمایشی سوپرآمولد با کیفیت ۴K تولید کنند بدون شک از آن استفاده خواهیم کرد.

در صورت استفاده از صفحه نمایشی با لبه‌های خمیده در این تلفن همراه آرمانی دیگر خبری از حاشیه‌های سمت و راست و چپ نبوده اما باید حاشیه‌های بالا و پایین صفحه نمایش تا جای ممکن کاسته شوند و از درج برند گوشی با فونت بزرگ (نظیر کاری که سامسونگ هم اکنون انجام می‌دهد) جلوگیری شود.

361

بلندگو

ابتدای معرفی تلفن همراه‌های هوشمند توجه چندانی به بلندگوی های قرار گرفته بر روی آن‌ها نمی‌شد. بلندگوهایی بی کیفیت با درصد اختلال بالا که تنها کار آن‌ها این بود که صدای زنگ را به گوش کاربر برساند. مدت زیادی طول نکشید که برخی از شرکت‌ها نظیر اچ‌تی‌سی به این مقوله اهمیت داده و در محصولات خود از دو بلندگوی مجزا استفاده کردند. بلندگوهایی که عموماً وظیفه طراحی و ساخت آن‌ها به شرکت‌های باتجربه در این زمینه نظیر Beats Audio سپرده می‌شد. اما مجدداً شاهد هستیم که این ویژگی دوست داشتنی نه تنها در دیگر گوشی‌ها اعمال نشد بلکه از پرچم داران اخیر شرکت اچ‌تی‌سی نیز حذف شده است. بلندگوهای کنونی گوشی‌هایی نظیر HTC10، iPhone 6s، سامسونگ گلکسی S7 و ال‌جی G5 اگرچه کیفیت صدای خوبی دارند اما عموماً در لبه پایینی دستگاه قرار گرفته و در هنگام باز و یا تماشای فیلم به راحتی توسط انگشت کاربر مسدود خواهند شد. بنابراین برای گوشی آرمانی خود از بلندگوی های استریویی اچ‌تی‌سی ONE M9 و یا سونی اکسپریا Z5 استفاده خواهیم کرد.

367561

سخت افزار

امروزه قدرت سخت افزار برخی از تلفن‌های همراه حتی از  لپ‌تاپ‌ها نیز بیشتر شده است. پردازشگرهای هشت هسته و حافظه‌های رم شش گیگابایتی نشان دهنده تشنگی شرکت‌ها برای استفاده از سخت افزاری قدرتمندتر هستند. شرکت چینی Vivo نخستین سازنده تلفن همراه است که اخیراً پرچم دار جدید خود یعنی Xplay 5 را با شش گیگابایت حافظه رَم، پردازنده اصلی اسنپدراگون ۸۲۰ و پردازنده گرافیکی Adreno 530 عرضه کرده است. بنابراین استفاده از چیپستی این چنینی برای تلفن همراه آرمانی ما ایده آل به نظر می‌رسد. البته نحوه برنامه ریزی و بهینه سازی این پردازنده نیز بسیار مهم است. زیرا گوشی شیائومی Mi5 توانسته با حافظه رَمی چهار گیگابایتی نتیجه بنچ مارک بهتری را نسبت به Vivo از آن خود کند. اما همچنان هیچ پردازنده‌ای نتوانسته بر بنچ مارک تک هسته‌ای چیپست های اپل غلبه کند. گوشی‌های اپل آیفون همواره با پردازنده‌هایی دو هسته با رقیبان هشت شش و هشت هسته‌ای مقایسه می‌شوند که اگرچه به طور کلی شاید ضعیف‌تر باشند اما به لطف سیستم عامل انحصاری خود یعنی iOS عملکرد بهتری دارند.

564

باتری

یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌های تلفن همراه باتری آن است. قطعه‌ای که در صورت ضعیف بودن کارایی دیگر برجستگی‌های گوشی را زیر سوال خواهد برد. بنابراین برای تلفن همراه آرمانی خود باید باتری قدرتمندی را انتخاب کنیم. از میان گوشی‌های مطرح کنونی سامسونگ گلکسی S7 Edge با باتری ۳۶۰۰ میلی آمپر ساعتی و موتورولا Moto X Play با باتری ۳۶۳۰ میلی آمپری ساعتی خود از بهترین‌های هستند. این در حالی است که چند شرکت چینی نیز از باتری‌هایی با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت نیز استفاده کرده‌اند. اما اگر قابلیت جدا شدن به این باتری‌ها اضافه شوند توانایی‌های آن‌ها چند برابر خواهد شد. قابلیتی نظیر گوشی LG G5 که بتوان علی رغم بدنه‌ای فلزی به راحتی باتری را تعویض کرد. البته ویژگی که در هیچ یک از گوشی‌های کنونی به چشم نمیخورد امکان تعویض باتری بدون خاموش شدن گوشی است. شرکت‌ها می‌توانند با قرار دادن یک باتری ۵۰ میلی آمپر ساعتی در داخل گوشی از خاموش شدن آن هنگام تعویض باتری اصلی جلوگیری کرد.

4

دوربین

یکی از پرکاربردترین ویژگی‌های تلفن همراه‌های امروزی دوربین آن‌ها است. به همین دلیل شرکت‌ها بر روی آن بسیار تمرکز کرده و برای استفاده از  بهترین سنسورهای موجود سرمایه گذاری عظیمی می‌کنند. اپل توانست با معرفی گوشی‌های آیفون ۵ و ۵S یکی از پیشگامان این قسمت باشد. اما دیگر شرکت‌ها گوشی سبقت را از آن ربودند و به ترتیب شاهد افت دوربین‌های آیفون ۶ و ۶S نسبت به دیگر رقبا بودیم. سامسونگ توانست به خوبی پیشرفت کند تا جایی که طبق نظر کارشناسان سایت dxomark تا قبل از معرفی گلکسی S7 دوربین  گوشی‌های گلکسی S6، S6 Edge و Note 5 به اتفاق مقام اول را از آن خود کرده بودند. هم اکنون بهترین دوربین‌ها را گوشی‌های گلکسی S7 و S7 Edge و پس از آن HTC 10 به خود اختصاص داده است. البته باید گفت که سنسور به کار رفته در گلکسی S7 و S7 Edge ساخت شرکت سونی و مشابه نمونه مورد استفاده در اکسپریا Z5 است اما بهینه سازی مهندسین سامسونگ بهتر بوده و امکانات بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. علاوه بر این هر دو دوربین جلو و عقب گلکسی S7 و S7 Edge دارای دیافراگمی معادل f1.7 بوده و در عکس‌برداری محیط‌های تاریک حرف اول را می‌زنند. بنابراین دوربین انتخابی ما برای گوشی آرمانی سامسونگ گلکسی S7 و S7 Edge خواهد بود.

2

سیستم عامل اندروید خام

به سراغ سیستم عامل گوشی آرمانی خود می‌رویم. بدون شک اختلاف نظرها در این قسمت بسیار زیاد خواهد بود زیرا اندروید، iOS و ویندوزفون به کلی دنیاهای متفاوتی بوده و انتخاب آن‌ها بیشتر از هر چیز به سلیقه و میزان راحتی کاربران بر می‌گردد. پلت فرم ویندوزفون علی رغم تماماً خوبی‌هایی که دارد اما به دلیل کم بودن برنامه‌ها و گوشی‌های پرچم داری که از آن استفاده کنند برای تلفن همراه آرمانی ما مناسب به نظر نمی‌رسد. سیستم عامل انتخابی ما اندروید خواهد بود. اندرویدی خام مشابه آنچه که بر روی گوشی‌های سری نکسوس مشاهده می‌کنیم بدون هیچ گونه برنامه و اپلیکیشن اضافی. دلیل انتخاب این سیستم عامل امکانات گسترده‌ای است که در اختیار کاربر قرار می‌دهد. البته از مزیت‌های iOS که روان بودن آن است نیز نمی‌توان چشم پوشی کرد اما انتخاب آن محدودیت‌های بسیار آزار دهنده‌ای را به دنبال خواهد داشت.

^E78E16604C129343037EAF60EEE233DBAAD04D86D66F6B1DE2^pimgpsh_fullsize_distr

ویژگی‌های منحصر به فرد

هر یک از تلفن همراه‌های امروزی به ویژگی منحصر به فردی مجهز شده‌اند که آن را نه تنها از دیگر رقبا بلکه از دیگر محصولات یک شرکت متمایز می‌کند. حال می‌خواهیم به برخی از این ویژگی‌ها اشاره کنیم که استفاده از آن‌ها در تلفن همراه آرمانی ما خالی از لطف نیست. نخستین ویژگی ضد آب بودن گوشی است. داشتن گواهی‌نامه IP68 تلفن همراه شما را در برابر نفوذ خاک و حتی ۳۰ دقیقه در عمق ۵/۱ متری آب مقاوم می‌کند. ویژگی که از پرچم داران اخیر در گوشی‌های سامسونگ گلکسی S7 Edge و سونی اکسپریا Z5 به چشم می‌خورد. یکی از ویژگی دوست داشتنی تلفن‌های همراه که تقریباً تنها در سری محصولات نوت شرکت سامسونگ به چشم می‌خورد قلم است. قلمی هوشمند که در داخل گوشی قرار گرفته و در بسیاری از موارد می‌تواند کارایی‌های بی نظیری را در اختیار کاربر خود قرار دهد. شرکت اپل در آخرین پرچم دار خود یعنی آیفون ۶S و ۶S Plus از تکنولوژی جدیدی به نام تاچ سه بعدی یا همان Force Touch رو نمایی کرد. تکنولوژی که در آن صفحه نمایش گوشی می‌تواند میزان فشار انگشت کاربر را تشخیص دهد. این تکنولوژی اگرچه در ظاهر بسیار جذاب و کاربردی به نظر می‌رسد اما پس از آزمایش‌های انجام شده وجود آن چندان تفاوتی در کارایی گوشی ایجاد نکرده و تنها قابلیتی است که بودن یا نبودن آن تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند. بنابراین اگر باعث افزایش ابعاد گوشی آرمانی ما نشود وجود آن خالی از لطف نیست.

یکی از قابلیت‌هایی که وجود آن برای عده‌ای از کاربران مهم می‌باشد درگاه کارت حافظه MicroSD است. درگاهی که در پرچم داران کنونی به کاربر اجازه افزایش ظرفیت ذخیره سازی اطلاعات تا ۲۰۰ گیگابایت را می‌دهد. بودن یا نبودن این قابلیت بستگی به حافظه داخلی گوشی دارد. اگر گوشی دارای حافظه داخلی Flash معادل ۱۲۸ گیگابایت باشد دیگر نیازی به این درگاه نبوده و سرعت انتقال اطلاعات نیز به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد.

از دیگر ویژگی‌هایی که وجود آن‌ها خالی از لطف نیست انواع سنسورها است. سنسورهای نظیر ضربان قلب، تشخیص میزان UV و اکسیژن برخی از این گونه سنسورها هستند. یکی از قابلیت‌های بسیار دوست داشتنی که تنها در گوشی ال‌جی V10 مشاهده کردیم، DAC 32 بیتی صدا است. DAC مخفف عبارت Digital to Analog Converter بوده و کیفیت صدای فوق‌العاده را از طریق هدفون‌ها به گوش کاربر می‌رساند. البته این تکنولوژی در ال‌جی G5 پیشرفت کرده و در قالب ماژولی جداگانه که توسط شرکت حرفه‌ای Bang & Olufsen طراحی شده، عرضه شود.

جمع بندی

اجازه بدهید حال تلفن همراه آرمانی خود را تصور کنیم. این تلفن همراه بدنه‌ای تماماً فلزی داشته و در جلوی آن صفحه نمایشی با لبه‌های خمیده به چشم می‌خورد. حاشیه‌های بالا و پایین صفحه نمایش بسیار باریک بوده و تنها فضای کافی را در اختیار بلندگوهای گوشی قرار داده است. در لبه سمت راست کلید خاموش/روشن را خواهید دید که حسگر اثر انگشت بر روی آن واقع شده و در لبه سمت چپ کلیدهای تنظیم صدا قرار گرفته‌اند. باتری این گوشی ظرفیتی ۴ هزار میلی آمپر ساعتی داشته و به لطف باتری داخلی ۵۰ میلی آمپری خود امکان تعویض باتری بدون خاموش شدن گوشی را فراهم کرده است. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در عقب و ۸ مگاپیکسلی در جلو با f1.7 و قابلیت فوکوس سریع از دیگر برجستگی‌های این گوشی خواهند بود. سخت افزار گوشی یک چیپست منحصر به فرد است. چیپستی که در دل خود پردازشگر هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸۲۰، پردازشگر گرافیکی Adreno 530 و ۶ گیگابایت حافظه رَم را جای داده و از پس هر کاری بر میاید.

این گوشی احتمالاً هیچ گاه به وجود نیاید اما بدون شک در آینده نه چندان دور نمونه‌های مشابه آن را مشاهده خواهیم کرد. اخیراً شرکت گوگل در اقدامی جسورانه از پروژه‌ای به نام Ara رو نمایی کرد. پروژه‌ای خارق‌العاده و مشابه آنچه که امروز ما تصور کردیم؛ که به زودی آن را به صورت کامل به شما معرفی خواهیم کرد.

Print Friendly

بامشاد بار...
ما را در سایت بامشاد بار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان bamshad بازدید : 236 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:52

Untitled-1

هنر چیست ؟

اگر ساعت‌ها و حتی روزها درباره این کلمه به ظاهر سادۀ سه حرفی صحبت کنیم بدون شک زمان کم خواهد آمد. نقاشی، هنرهای تجسمی (نظیر عکاسی و مجسمه سازی)، معماری، ادبیات، موسیقی، تئاتر و سینما به ترتیب پیدایش، هفت هنر اصلی هستند که هرکدام به شاخه‌های متعددی تبدیل می‌شوند. در هر یک از این شاخه‌ها در کنار مسائلی نظیر استعداد و تجربه، صبر و شکیبایی فرد هنرمند نیز نقش کلیدی را ایفا می‌کند. اما این صبر به چه معنا بوده و تا کجا می‌تواند ادامه پیدا کند؟ در حرفه‌ای نظیر عکاسی، فرد عکاس شاید ساعت‌ها و حتی روزها برای شکار یک صحنه لحظه شماری کند. در شاخه‌ای نظیر معماری و مجسمه سازی، شاید هنرمند سال‌ها بر روی اثر خود وقت بگذارد. اما آیا می‌توانید ۴۰ سال زمان برای خلق یک اثر هنری را تصور کنید؟

دیوید نَش (David Nash) مجسمه سازی بریتانیایی تبار است که در سال ۱۹۴۵ میلادی به دنیا آمد. این فرد در اوج شکوفایی یعنی سن ۳۲ سالگی پروژه‌ای را در نزدیکی خانه یعنی در منطقه اسنودونیای بریتانیا آغاز کرد که کسی از آن خبر نداشت. این پروژه رفته رفته و با کمک طبیعت پیش رفت تا اینکه نهایتاً ۳۹ سال بعد یعنی هم اکنون شکل و شمایلی کامل به خود گرفته است. دیوید محوطه‌ای را به طور کامل از هر نوع گیاهی پاک سازی کرده و سپس ۲۲ نهال درخت را با فواصل یکسان به صورت یک حلقه دایره‌ای شکل در کنار هم کاشت. سپس توسط روش‌های سنتی رشد این درختان را تحت کنترل خود قرار داد تا نتیجه کار شکل و شمایلی مشابه آنچه که هم اکنون مشاهده می‌کنید پیدا کند. هدف اصلی دیوید نَش از انجام چنین پروژه‌ای بیداری انسان‌ها و توجه بیشتر آن‌ها به طبیعت بوده است. در مصاحبه‌ای که او با سازمان بین‌المللی مجسمه سازان داشت گفت:

“هنگامی که من با کاشت نهال درختان پروژه Ash Dome را آغاز کردم، جنگ سرد سراسر دنیا را فراگرفته بود. در کشور من یعنی بریتانیا وضعیت اقتصادی دچار بحران شدیدی شده بود، بیکاری بیداد می‌کرد و کشورها همدیگر را به جنگ اتمی تهدید می‌کرد. ما انسان‌ها به طمع و خودخواهی خود در حال نابود کردم این کره خاکی هستیم. دولت‌ها همواره در حال تغییر بوده و سیاست‌های کوتاه مدت هیچ‌گاه به نتیجه نرسیدند. پروژه Ash Dome برای من همانند یک قرارداد و تعهد شخصی بلند مدت است زیرا هیچ کس از آینده زندگی خود خبر ندارد.”

Untitled-12

دیوید نَش با هنر خود به دنیا نشان داد که همکاری انسان و طبیعت می‌تواند باعث خلق دنیایی متفاوت شود. پروژه Ash Dome هم اکنون به شدت تحت محافظت است تا افرادی که بیداری دیگر انسان‌ها برای آن‌ها مضر است نتوانند به آن آسیبی برسانند. حتی خبرنگاران و عکسانی که قصد تصویربرداری از این اثر هنری بی بدیل را دارند پس از کسب مجوز از راه‌های پر پیچ و خم و نا مشخصی به محل آن برده می‌شوند تا کسی محل دقیق آن را نداند.

Untitled-13

مبلمانی از جنس درخت

کارهایی که بشر می‌تواند با کمک طبیعت انجام دهد به همین‌جا ختم نمی‌شود. حدود ۱۰ سال پیش طراحی به نام گوین مونرو (Gavin Monro) ایده‌ای به ذهنش رسید که بتواند به نوعی با کم‌ترین آسیب به طبیعت صندلی‌های چوبی بسازد. او معتقد است که قطع درختان علاوه بر آسیب به کره زمین باعث از بین رفتن اکوسیستم زندگی بسیاری از حشرات و پرنده‌ها خواهد شد. علاوه بر این چوب‌هایی که برای ساخت صندلی‌های و دیگر وسایل به کار می‌رود قبل از استفاده به قطعات کوچک‌تری در آمده و بسیاری از آن‌ها در این بین هدر می‌روند. این چنین بود که گوین مونرو شرکتی به نام Full Grown را راه اندازی کرد. او با الهام از هنر طراحان گذشته نظیر John Krubsack در سال ۱۹۰۴و Patrok در سال ۱۹۹۸ تصمیم گرفت ساخت صندلی‌های چوبی را به صورت انبوه تولید کرده و در اختیار مشتریان خود قرار دهد. از دیگر عواملی که گوین را با چنین کاری تشویق کرد بیماری او در دوران کودکی بود. او از عارضه ای بسیار نادر رنج می‌برد که مجبور به عمل پیوند استخوان شد. پس از آن برای رشد طبیعی استخوان گردن مجبور به استفاده از گیره‌های فلزی بود تا استخوان‌ها آن چنان که باید و شاید رشد کنند.

هم اکنون از محصولات Full Grown می‌توان به انواع صندلی‌های چوبی، میز، لوستر، آباژور و قاب عکس اشاره کرد. این محصولات پس از برداشت با موادی کاملاً ارگانیک صیقل داده می‌شوند تا قابل استفاده قرار گیرند. نخستین سری محصولات این شرکت اواخر سال ۲۰۱۶ تحویل مشتریان خواهد شد. صندلی‌های Full Grown هم اکنون با حدود قیمتی معادل ۲۵۰۰ پوند و قاب‌های عکس آن با قیمتی حدود ۱۰۰۰ پوند پیش فروش می‌شوند. البته این‌ها نمونه‌های اولیه بوده و گوین مونور امیدوارم است در آینده بتواند در مقیاس بزرگ‌تر و با قیمت تمام شده کمتر این محصولات را به مشتریان خود عرضه کند.

Print Friendly

بامشاد بار...
ما را در سایت بامشاد بار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان bamshad بازدید : 249 تاريخ : يکشنبه 26 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:52

20160508-merg

خوش پوشی مساله مهمی است که خانم های سراسر جهان به آن علاقه دارند و بانوان مسلمان با توجه به اعتقادات خود، حساسیت بیشتری به آن نشان می دهند. مد اسلامی راه و روش پوشش زنان مسلمان است، شیوه ای که حجاب و بروز بودن را با هم در نظر می گیرد و تبدیل به سبکی پرطرفدار در کشورهای مختلف شده، تا جایی که شاهد کلکسیون اسلامی از برند های برتر جهان هستیم.

کلکسیون اسلامی دلچه و گابانا

دلچه گابانا در پاییز و زمستان ۲۰۱۶ کلکسیونی با نام عبا به بازار عرضه کرد که نشان دهنده اهمیت خوش پوشی برای خانم های باحجاب و درک این نیاز از طرف طراحان و تولید کنندگان است تا جایی که برندی چون دی اند جی را به طراحی لباس های خاص برای مخاطبان مسلمان، ترغیب کرده است.

مدل های پر طرفدار مد اسلامی

چادر

chador

چادر ، از لباس های پر کاربرد در کشور ماست که دارای مدل های مختلفی چون قاجاری، بحرینی، عبایی و … است. مدل های متنوعی که با توجه به تغییر شیوه زندگی و فعال بودن خانم ها در عرصه اجتماعی بوجود آمده اند. مدل های موجود در بامیلو را ببینید، امیدوارم چادر مطابق با سلیقه و فعالیت روزانه خود را پیدا کنید.

مانتو های گشاد

مانتوهای گشاد

مانتو گشاد از جمله لباس های مورد توجه زنان مسلمان است، لباسی که علاوه بر هماهنگ بودن با مد روز، با توجه به در پیش داشتن روزهای گرم، همان لباس خنک و راحتی است که به آن احتیاج دارید.

در کشوری مانند ترکیه که فعالیت زیادی در زمینه مد اسلامی شده، استفاده از رنگ های روشن و شاد در بین دیگر رنگ ها، زیاد به چشم می خورد. رنگ هایی که مطابق با فصل، مد روز و تازه های دنیای مد انتخاب می شوند، در ادامه نمونه هایی از استایل اسلامی در کشورهای دیگر را می توانید ببینید.

پیراهن های بلند

پیراهن های بلند

از دیگر لباس های پر کاربرد در کشورهای اسلامی، پیراهن بلند است که در کشور ما هنوز آن چنان باب نشده است. البته افرادی که علاقه به خوش پوشی و در عین حال توانایی ایجاد تغییر در پوشش خود را دارند تک و توک در خیابان های شهر دیده می شوند. کسانی که با تیپ خوبشان دیگران را به نوع پوشش خود علاقه مند و ترغیب می کنند. همچنین پیراهن های بلند طرحدار را می توان برای مهمانی و به عنوان لباس مجلسی استفاده کرد.

شال و روسری

شال و روسری

شال و روسری از جمله اکسسوار کلیدی استایل اسلامی است. که طرح ها و رنگ های متنوع آن با روش های مختلف بستن می تواند زیبایی و تنوع زیادی به پوشش ببخشد. در ادامه ویدیو ای آموزشی برای شما آماده کرده ایم تا با روش های آسان بستن شال و روسری آشنا شوید.

Print Friendly

بامشاد بار...
ما را در سایت بامشاد بار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان bamshad بازدید : 206 تاريخ : دوشنبه 20 ارديبهشت 1395 ساعت: 22:04

main

۵۷ سال پیش یعنی در سال ۱۹۵۸ میلادی زمانی که شرکت ال‌جی دپارتمان الکترونیک خود را راه اندازی کرد کمتر کسی چنین روزی را پیش بینی می‌کرد. در آن زمان با وجود غول‌هایی همچون نوکیا که نزدیک به یک قرن در زمینه فناوری و ارتباطات بی سیم فعالیت داشتند، برای ال‌جی هیچ شانس موفقیتی تخمین زده نمی‌شد. اما همواره شرایط یکسان باقی نمی‌ماند. امروزه می‌بینیم که در بازار تلفن‌های همراه دیگر از نوکیا اسمی باقی نمانده و در عوض ال‌جی به یکی از قطب‌ها تبدیل شده است.

آخرین پرچم دار شرکت ال‌جی با نام G5 در کنفرانس بارسلونا که هر ساله در ماه فوریه برگزار می‌شود معرفی شد. تلفن همراه بی نظیری که توانست موفقیت‌های پرچم دار قبلی شرکت یعنی G4 را ادامه دهد. ال‌جی G5 توانست در زمینه‌های مختلفی عنوان نخستین را به خود اختصاص دهد. نخستین تلفن همراه شرکت ال‌جی با بدنه تماماً فلزی و نخستین تلفن همراهی که به طراحی ماژولار مجهز شده است تنها برخی از برجستگی‌های G5 هستند.

modules

اما طراحی ماژولار چیست؟

طراحی ماژولار در فرهنگ لغات به هر نوع طراحی گفته می‌شود که در آن محصول به چند قسمت اصلی تقسیم می‌شود به نوعی که هر قسمت می‌تواند به عنوان یک سیستم مجزا نیز عمل کند. ال‌جی در تلفن همراه G5 برای نخستین بار به ساخت تلفن همراهی با بدنه تماماً فلزی روی آورد؛ اما در عین حال مهندسین این شرکت نمی‌خواستند قابلیت تعویض باتری را از آن حذف کنند. بدین شکل بود که طراحی متفاوت و خلاقانه G5 شکل گرفت. این محصول علی رغم داشتن بدنه یکپارچه فلزی امکان تعویض باتری را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در پایین تلفن همراه مکانیزمی مشابه خشاب اسلحه به نام Magic Slot یا همان درگاه جادویی قرار گرفته که باتری بر روی آن سوار می‌شود. اما مهندسین ال‌جی به همین تکنولوژی بسنده نکرده و به خوبی از پتانسیل‌های این درگاه جادویی استفاده کردند. بدین ترتیب برای ال‌جی G5 ماژول‌های متعددی ساخته شد. یکی از این ماژول‌ها برای عکس‌برداری طراحی شده است. این ماژول Cam Plus نام داشته و بر روی آن کلیدهایی برای عکس‌برداری آسان‌ و لذت بخش طراحی شده است. این قطعه در درجه اول بدنه G5 را برای عکس‌برداری خوش دست‌تر خواهد کرد. بر روی این قطعه ۴ کلید مختلف قرار گرفته است. یک کلید دو مرحله‌ای شاتر برای فوکوس و عکس‌برداری، یک کلید برای فیلم برداری، یک اسکرول برای زوم و یک سوئیچ برای باز و بسته کردن رابط کاربری دوربین. اما قابلیت‌های این قطعه به همین‌جا محدود نمی‌شود. این قطعه در دل خود یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری را نیز جای داده است که در کنار باتری ۲۸۰۰ میلی آمپری خود گوشی می‌تواند انرژی لازم برای عکس برداری طولانی مدت را تأمین کند. خبر خوشحال کننده برای شما ایرانیان عزیز این است که شرکت وارد کننده گوشی‌های ال‌جی یعنی مدیا پردازش، G5 را علاوه بر دو سال ضمانت نامه به همراه این ماژول مخصوص عکس برد رای و یک کاور محافظ اورجینال عرضه می‌کند که شما میتوانید هم اکنون آن را از بامیلو خریداری کنید.

دیگر ماژول طراحی شده برای G5 ساخت شرکت نام آشنای Bang & Olufsen است. این قطعه برای دوستداران موسیقی طراحی شده و در واقع آمپلی‌فایر قدرتمندی است که لذت گوشی دادن به موسیقی را چند برابر خواهد کرد. این آمپلی‌فایر توسط شرکت لوکس دانمارکی یعنی B&O طراحی و به یک DAC (تبدیل صدای دیجیتال به آنالوگ) ۳۲ بیتی مجهز شده که صدایی قدرتمند با کیفیت HD را به گوشی‌های کاربر می‌رساند.

دوربین

از دیگر نقاط قوت ال‌جی G5 می‌توان به دوربین‌های آن اشاره کرد. این گوشی در واقع به سه دوربین مجزا مجهز شده است. یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در جلو وظیفه گرفتن سلفی را بر عهده داشته و دو دوربین دیگر با رزولوشن‌هایی معادل ۱۶ و ۸ مگاپیکسل در پشت G5 واقع شده‌اند. حتماً از خود سوال می‌کنید چرا دو دوربین؟ این دوربین‌ها اگرچه مجزا هستند اما به عنوان یک سیستم واحد عمل می‌کنند. مزیت قرار گرفتن دو دوربین در پشت G5 ثبت تصاویری عریض با زاویه ۱۳۵ درجه است. عددی که در هیچ یک از رقبای G5 نمی‌توان مشابه آن را مشاهده کرد. این دوربین در کنار سیستم فوکوس لیزری و امکان عکس‌برداری حرفه‌ای لحظات فوق‌العاده‌ای را برای کاربر رقم خواهند زد.

مهندسین ال‌جی با طراحی و ساخت محصولی متفاوت همچون G5 پتانسیل‌‌های خود را به رخ دیگر شرکت‌ها کشیدند. همان‌طور که میدانید در بازار کنونی کمتر شرکتی جسارت نوآوری در طراحی را دارد و بیشتر تلفن‌های همراه هوشمند مشابه یکدیگر شده‌اند. اگرچه G5 از نظر بسیاری از کارشناسان زیبایی چندانی ندارد اما توانست برگ جدیدی از طراحی گوشی‌های هوشمند را ورق بزند که بدون شک این نوع طراحی به همین نقطه ختم نخواهد  شد و آینده‌ای درخشان برای آن پیش‌بینی می‌شود.

Print Friendly

بامشاد بار...
ما را در سایت بامشاد بار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان bamshad بازدید : 319 تاريخ : يکشنبه 19 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:24

home

شرکت ال‌جی در اقدامی جالب لوازم جانبی متعددی را در قالب نام Friends برای G5 عرضه کرده است. Friends در واقع مجموعه‌ای از لوازم جانبی مهیج و جذاب ال‌جی است که به صورت جداگانه و همچنین به صورت یک پکیج کامل به مشتریان عرضه می‌شود. این مجموعه شامل هدست واقعیت مجازی، دوربین ۳۶۰ درجه، ربات کنترل از راه دور مجهز به دوربین، هندزفری بلوتوث Hi-Fi و هدفون‌های داخل گوشی شرکت B&O به نام H3 است. نام‌گذاری Friends برای این محصولات حس خوبی را به کاربران انتقال می‌دهد. محصولاتی که به عنوان دوستان ال‌جی G5 برای آن عرضه می‌شوند که در ادامه به هر یک از آن‌ها اشاره کوچکی خواهیم داشت.

cam-plus

ماژول Cam Plus

این ماژول برای افزایش لذت عکس‌برداری تعبیه شده است. قطعه‌ای که بر روی آن کلیدهایی مشابه دوربین‌های دیجیتال قرار گرفته و لذت عکس‌برداری را چند برابر خواهد کرد. این قطعه در درجه اول بدنه G5 را برای عکس‌برداری خوش دست‌تر خواهد کرد. بر روی این قطعه ۴ کلید مختلف قرار گرفته است. یک کلید دو مرحله‌ای شاتر برای فوکوس و عکس‌برداری، یک کلید برای فیلم برداری، یک اسکرول برای زوم و یک سوئیچ برای باز و بسته کردن رابط کاربری دوربین. اما قابلیت‌های این قطعه به همین‌جا محدود نمی‌شود. این قطعه در دل خود یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری را نیز جای داده است که در کنار باتری ۲۸۰۰ میلی آمپری خود گوشی می‌تواند انرژی لازم برای عکس برداری طولانی مدت را تأمین کند. این محصول هم اکنون در بامیلو و برای مدت محدودی همراه گوشی ال‌جی G5 عرضه می‌شود.

b&o

ماژول Bang & Olufsen

این قطعه برای دوستداران موسیقی طراحی شده و در واقع آمپلی‌فایر قدرتمندی است که لذت گوشی دادن به موسیقی را چند برابر خواهد کرد. این آمپلی‌فایر توسط شرکت لوکس دانمارکی یعنی B&O طراحی و به یک DAC (تبدیل صدای دیجیتال به آنالوگ) ۳۲ بیتی مجهز شده که صدایی قدرتمند با کیفیت HD را به گوشی‌های کاربر می‌رساند.

vr

عینک واقعیت مجازی LG 360

این عینک با دیگر عینک‌های واقعیت مجازی موجود در بازار تفاوت دارد. در عینک‌های واقعیت مجازی دیگر نظیر سامسونگ VR شما برای مشاهده تصاویر باید گوشی را در داخل عینک قرار دهید. اما ال‌جی به لطف طراحی هوشمندانه خود در داخل عینک از دو صفحه نمایش ۱٫۸۸ اینچی IPS LCD استفاده کرده است. این صفحه نمایش‌های دارای تراکم پیکسلی معادل ۶۳۹ppi بوده و کیفیت بی نظیری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. کافی است پورت USB گوشی را به عینک متصل کنید و بدون دردسر و با لذتی بی بدیل تصاویر واقعیت مجازی را تماشا کنید. این عینک ۱۱۳ گرم وزن داشته و در مقایسه با رقبای خود به مراتب کوچک‌تر است.

360

دوربین ۳۶۰ درجه

از دیگر لوازم دوست داشتنی و بسیار کاربردی ال‌جی G5 دوربین فیلم‌برداری ۳۶۰ درجه است. این دوربین به دو لنز فیش آی مجزا مجهز شده است و می‌تواند در دو حالت ۱۸۰ یا ۳۶۰ درجه فیلم برد رای کند. این دوربین در حالت ۳۶۰ درجه توانایی فیلم‌برداری با حداکثر کیفیت ۲۵۶۰×۱۲۸۰ (۲K) با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را داشته و به لطف سه میکروفون مجزا صدایی فراگیر (۵٫۱ کاناله) را ضبط می‌کند.  حالت عکس‌برداری دوربین ال‌جی رزولوشنی معادل ۵۶۶۰×۲۸۳۰ پیکسل داشته و با فرمت JPEG تصویر را ذخیره می‌کند. دوربین LG 360 به لطف باتری ۱۲۰۰ میلی آمپر ساعتی خود و درگاه MicroSD با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه تا دو ترابایت می‌تواند لحظات بی بدیلی را به ثبت برساند. با ذخیره سازی فیلم‌های گرفته شده توسط دوربین ۳۶۰ ال‌جی می‌توانید آن‌ها را در عینک واقعیت مجازی با لذتی چند برابر تماشا کرده و خود را در محیط فیلم‌برداری احساس کنید.

rolling-bot

LG Rolling Bot

دیگر وسیله‌ای که برای ال‌جی G5 عرضه شده ربات کنترل از راه دور است. این ربات به یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده و به مودم بی سیم خانه شما متصل می‌شود. بدین ترتیب شما می‌توانید حتی زمانی که در خانه نیستید با این ربات کار کنید. این ربات در نگاه اول شاید تنها یک اسباب بازی سرگرم کننده همانند ماشین کنترلی به نظر برسد اما در واقع می‌تواند زمانی که در خانه نیستید محیط آن را تحت نظر بگیرید. بر روی این ربات یک دوربین ۸ مگاپیکسلی Full HD با قابلیت فیلم‌برداری ۳۰ فریم بر ثانیه واقع شده است که می‌تواند علاوه بر ضبط، تصاویر را به صورت زنده نشان دهد. مهندسین ال‌جی در اقدامی جالب بر روی این رباط یک نشانگر لیزری قرار داده‌اند که می‌توانید با آن ساعت‌ها حیوان خانگی خود را سرگرم کنید .

headset

هدست بلوتوث ال‌جی Tone Platinum

از دیگر لوازم جانبی عرضه شده در گروه Friends می‌توان به هدست بلوتوث اشاره کرد. این هدست بلوتوث Tone Platinum نام داشته و با همکاری شرکت نام آشنای آلمانی یعنی هارمان کاردن ساخته شده است. این هدست به لطف طراحی ارگونومیک به خوبی دور گردن کاربر قرار گرفته و با بدنه آلومینیومی خود حس محصول با کیفیتی را به او القا می‌کند. این هدست با پردازشگر  قدرتمند شرکت کوالکام به نام apt-X صدایی HD با کیفیت ۲۴ بیتی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. کیفیتی که در کمتر هدست بلوتوث امروزی دیده می‌شود. از دیگر برجستگی‌های این هدست به ظاهر ساده می‌توان به دو میکروفون مجزا و سیستم جمع کننده سیم اشاره کرد.

Print Friendly

بامشاد بار...
ما را در سایت بامشاد بار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان bamshad بازدید : 191 تاريخ : يکشنبه 19 ارديبهشت 1395 ساعت: 3:24

perfume02

داشتن یک رایحه خاص و متمایز، یکی از جذاب‌ترین ویژگی افراد در تمام دنیاست. وقتی شخصی رایحه مخصوص به خود را دارد، حتی وقتی حضور ندارد، دیگران به واسطه استشمام بوی عطر آشنا حضور او را می‌فهمند.

حتما بارها به فروشگاه‌های عطر رفته‌اید و از دیدن تنوع عطرها و تعدد انتخاب‌ها گیج شده اید و این سوال برایتان ایجاد شده که چه عطری مناسب شخصیت شماست. بسیاری از افراد عطر را از روی نام برند، یا شهرت آن انتخاب می‌کنند. این اشتباه بیشتر اوقات به‌خاطر عدم شناخت شیوه‌های انتخاب عطر اتفاق می‌افتد.

در اینجا ۷ توصیه کاربردی را برای یافتن عطر اختصاصی‌تان باهم مرور می‌کنیم.

  • به عناصری که شما را شاد می‌کنند، فکر کنید.

بیشتر طرفدار تابستان هستید یا پاییز؟ ساحل را دوست دارید یا کوه؟ آیا گل خاصی هست که برای شما یادآور خاطره‌ای زیبا باشد؟ جواب این سوالات می‌تواند سرنخی برای پیدا کردن عطر مناسب شما باشد. با استفاده از تکنیک طوفان ذهنی هرآنچه که بوییدنش لبخند به لبتان می آورد را روی کاغذ بنویسید و با توجه به بوی غالب عطرها و تشابه آن با رایحه های دلخواه تان عطر مناسب خود را انتخاب کنید.

  • عطرتان چه حسی به شما می‌دهد؟

نیازی به توضیح نیست، اگر عطری که می‌زنید که باعث سردردتان می‌شود یا شما را دچار سرگیجه می‌کند، آن عطر قطعا عطر اختصاصی شما نیست! حتی اگر عطری باشد که تمامی افراد مشهور از آن استفاده می‌کنند، و برند معروفی دارد! عطری انتخاب کنید که به شما حس زندگی بدهد و برایتان دلپذیر باشد.

  • همزمان تنها سه رایحه را ببویید

هنگام خرید عطر، بهتر است همزمان بیش از ۳ رایحه را بو نکنید. زیرا به راحتی با بو کردن عطرهای مختلف گیج خواهید شد و امکان انتخاب عطر درست را از دست خواهید داد. بنابراین حداکثر ۳ رایحه مختلف را امتحان کنید تا اثر واقعی آنها را راحت‌تر متوجه شوید.

  • آزمون بدهید!

آزمون‌های زیادی به صورت آنلاین طراحی شده که به شما کمک می‌کند عطر مناسب خود را پیدا کنید. یک شرکت سازنده عطر به نام Pinrose و همچنین سایت Buzzfeed آزمون‌های جالبی در این زمینه دارند. این آزمون‌ها از شما می‌پرسند که به چه رنگ‌ها، حالت ها و حتی موسیقی‌هایی جذب می‌شوید و براساس سلایق، شخصیت و احساسات شما عطر مناسبی را پیشنهاد می‌کنند.

  • چرخه عطر را بشناسید

رایحه عطرها به گروه‌های مختلف تقسیم می‌شوند: رایحه گل‌ها، سبز و تازه، گرم و تند و چوبی. اینها خانواده‌های اصلی چرخه عطر هستند که توسط مایکل ادوارد خلق شده اند. وقتی که رایحه مورد علاقه خود را پیدا کنید، در نهایت انتخاب‌های زیادی وجود ندارد و به راحتی عطر مورد علاقه خود را پیدا می‌کنید.

  • امتحانش کنید!

هر عطری روی هر بدنی رایحه‌ای خاص پیدا می‌کند. بنابراین بهتر است به جای اینکه تنها به بوییدن بسنده کنید، اجازه دهید شیمی بدنتان به شما نشان دهد که چه عطری برایش مناسب‌تر است.

  • حداقل ۴ ساعت صبر کنید

در هر عطری یک رایحه غالب وجود دارد که تا ۲۰ دقیقه پس از استعمال، قابل استشمام است. اگر عطر را فقط به واسطه بوی اولیه آن انتخاب کنید، رایحه اصلی را از قلم انداخته اید. بهتر است در صورت امکان نمونه ای از عطر را امتحان کنید و تصمیم‌گیری نهایی را برای انتخاب قطعی عطر را به حداقل چند ساعت بعد موکول کنید.

منبع: www.gurl.com

ترجمه: هما باباباشی

Print Friendly

بامشاد بار...
ما را در سایت بامشاد بار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان bamshad بازدید : 215 تاريخ : دوشنبه 13 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:59

02

در اطراف همه ما مردانی هستند که همیشه خوش لباسند و شیک پوشی آن ها زبانزد است. دانستن عادت این افراد تا حد زیادی می تواند به خوش پوش بودن کمک کند. در ادامه به تعدادی از عادات مردان خوش پوش اشاره شده است، به این امید که براحتی خوش پوش باشیم و انرژی مثبت آن باعث موفقیت در کار و روابطمان شود.

آن ها شیوه ای خاص برای ست کردن لباس دارند

افراد خوش پوش از لباس هایی هماهنگ با تیپ و استایل خود استفاده می کنند. آن ها به سادگی و کیفیت توجه ویژه ای دارند و برای خاص بودن اصراری به پوشیدن لباس های عجیب و غریب ندارند. از استیو مک کوئین گرفته تا جیمز دین، تیپ همه بزرگان مد را که بررسی کنید شامل لباس های ساده است و آن چیزی که باعث خاص بودن آن ها می شود، شیوه شخصی و منحصر بفرد آن ها در انتخاب و ست کردن لباس هاست، چیزی که شخصیت و طرز فکر آن ها را نمایان می سازد.

05

سادگی، فرم نهایی کمال است.

به کفش خود اهمیت می دهند

کفش جزو مهمی از پوشش است که به سرعت در تیپ افراد دیده می شود و تاثیر زیادی بر برداشت و قضاوت ما از یکدیگر در اولین دیدار دارد. خوش پوشان با توجه به فعالیت خود کفش های مناسب هر موقعیت پوشیده و الهام بخش دیگران هستند. چیزی که مشخص است همیشه انتظار داریم افراد حرفه ای کفش های کلاسیک و با کیفیت خود را برق انداخته و در یک قرار کاری مهم، منظم و آماده به نظر بیایند.

01

کفش هایتان با دیگران صحبت می کنند، حتی قدرتمندتر از کلماتی که بر زبان می آورید.

حداکثر استفاده را از کمد لباس خود می کنند

طبق تحقیقات انجام شده در بریتانیا، اکثر آقایان تنها از ۱۳ درصد موجودی لباس خود استفاده می کنند. با توجه به این موضوع، لازم است بیشتر از پتانسیل کمد لباس خود بهره ببرید. اگر شما هم از این حجم کم از لباس هایتان استفاده می کنید، به این معنی است که قادر به ایجاد تغییر در لباس هایتان نیستید. سعی کنید با چرخش لباس و هماهنگ کردن لباس های مختلف با هم، ست های جدید و متنوع به وجود بیاورید. اگر به ست های یکنواخت عادت کرده اید و دنبال راهی برای ایجاد تغییر هستید، پیشنهاد می کنیم بخش “ست بپوشیم” سایت بامیلو را ببینید و از راهنمای تصویری ایجاد ست های متنوع استفاده کنید.

06

بی تفاوت از کنار اطلاعات نگهداری لباس نمی گذرند

مردان خوش پوش به راهنمای نگهداری لباس دقت و به بهترین شکل از خرید خود نگهداری می کنند. آن ها هر آخر هفته، حتی اگر شده زمان کمی را صرف رسیدگی به لباس هایشان می کنند. پس از دستورالعمل شست و شو لباس خود استفاده کنید و مطمئن باشید که صرف وقت برای نگهداری لباس نه تنها به نفع جیب شماست بلکه باعث خوش پوشی هم می شود.

03

آنلاین خرید می کنند

مردان خوش پوش از راه های جدید استقبال می کنند و با خرید از فروشگاه آنلاین لباس، راحت و با صرف وقت کم، لباس مناسب خود را تهیه می کنند. آن ها با استفاده از تکنولوژی روز اطلاعات خوبی از آخرین تولیدات و مناسب ترین قیمت ها دارند و زمان را برای بروز کردن کمد لباس خود از دست نمی دهند.

04

به لباس های زیر خود توجه می کنند

دقیقا به همان صورتی که پیراهن های خود را با اتو بخار برای پوشیدن آماده می کنید، لباس های زیر هم نیاز به توجه و صرف وقت دارند. این که لباس های زیر کم تر در دیدرس هستند اصلا دلیل نمی شود که با آن ها بی مهری کنید. لازم است که هر ماه به لباس زیر خود سر و سامان بدهید، قدیمی ها را دور بریزد و تعدادی جدید تهیه کنید.

و در آخر مهم ترین اخلاق مردان خوش پوش این است که از ست کردن لباس لذت می برند. امیدواریم این مطلب به شما کمک کند تا راحت تر لباس ست کنید و از این کار لذت ببرید.

Print Friendly

بامشاد بار...
ما را در سایت بامشاد بار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان bamshad بازدید : 208 تاريخ : دوشنبه 13 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:59

Dye.hair2

با نزدیک شدن به فصول گرم، تعداد خانم هایی که دوست دارند موهای خود را به رنگ روشن درآورند، بیشتر می شود و البته کم نیستند کسانی که ترجیح می دهند به جای پرداخت هزینه های گزاف به آرایشگاه ها، خودشان این کار را در منزل انجام دهند.

اگر شما هم جزو آن دسته از کسانی هستید که خودتان آستین بالا زده و می خواهید آرایشگر خود باشید، بد نیست به نکات زیر نیز نگاهی بیاندازید تا نتیجه بهتری بگیرید:

  • هنگام انتخاب رنگ مو فقط محصولاتی را بخرید که دارای استاندارد وزارت بهداشت هستند. رنگهایی که به صورت کیلویی و بدون بسته بندی در بعضی از مراکز به فروش می رسند، قابل اعتماد نیستند. بنابراین توصیه می شود از مصرف آنها خودداری کنید.
  • یکی از مواد تشکیل دهنده رنگ موها، آمونیاک است که برای دوام بیشتر رنگ دانه ها بر روی مو استفاده می شود، اما به دلیل آسیب رساندن این ماده به مو، از رنگ موهایی با درصد آمونیاک کم و یا بدون آمونیاک استفاده نمایید.
  • بر روی تیوپ رنگ موها توضیحاتی به این شکل نوشته شده ( ۱+۱) یا (۱+۱/۵) که درصد مخلوط کردن رنگ با اکسیدان را نمایش می دهد. از رنگ موهایی استفاده کنید که حجم مخلوط کردن رنگ با اکسیدان برابر باشد(۱+۱). از آنجایی که اکسیدان ها میزان زیادی از فولیکول موهای شما را از بین می برند، بنابراین هرچه حجم اکسیدان بیشتر باشد، احتمال آسیب رسیدن به موهای شما بیشتر است.
  • تا حد ممکن سعی کنید برند رنگ مو و اکسیدانی که خریداری می کنید، یکسان باشد تا تأثیر رنگ موی شما بیشتر شود، زیرا فرمولاسیون آنها باهم هماهنگ تر است. همچنین می توانید برای راحتی بیشتر، از محصولاتی که صورت یک بسته آماده شامل تمامی موارد نیاز برای رنگ کردن مو (مانند رنگ، اکسیدان، نرم کننده مو، دستکش، شانه) هستند، استفاده کنید.
  • برای محافظت از موهای رنگ شده از شامپو کردن ساقه مو خودداری کنید. بلکه بهتر است تنها کف سر خود را شامپو کنید و اجازه دهید که پس از آبکشی موها، آب و شامپوی پایین آمده، ساقه موهای شما را تمیز کند. با این روش، احتمال خشک و شکننده شدن موها را به حداقل می رسانید و رنگ موی شما دوام بیشتری خواهد داشت.

نویسنده: مرجان پاریاب

Print Friendly

بامشاد بار...
ما را در سایت بامشاد بار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان bamshad بازدید : 186 تاريخ : دوشنبه 13 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:59

Dye.hair2

با نزدیک شدن به فصول گرم، تعداد خانم هایی که دوست دارند موهای خود را به رنگ روشن درآورند، بیشتر می شود و البته کم نیستند کسانی که ترجیح می دهند به جای پرداخت هزینه های گزاف به آرایشگاه ها، خودشان این کار را در منزل انجام دهند.

اگر شما هم جزو آن دسته از کسانی هستید که خودتان آستین بالا زده و می خواهید آرایشگر خود باشید، بد نیست به نکات زیر نیز نگاهی بیاندازید تا نتیجه بهتری بگیرید:

  • هنگام انتخاب رنگ مو فقط محصولاتی را بخرید که دارای استاندارد وزارت بهداشت هستند. رنگهایی که به صورت کیلویی و بدون بسته بندی در بعضی از مراکز به فروش می رسند، قابل اعتماد نیستند. بنابراین توصیه می شود از مصرف آنها خودداری کنید.
  • یکی از مواد تشکیل دهنده رنگ موها، آمونیاک است که برای دوام بیشتر رنگ دانه ها بر روی مو استفاده می شود، اما به دلیل آسیب رساندن این ماده به مو، از رنگ موهایی با درصد آمونیاک کم و یا بدون آمونیاک استفاده نمایید.
  • بر روی تیوپ رنگ موها توضیحاتی به این شکل نوشته شده ( ۱+۱) یا (۱+۱/۵) که درصد مخلوط کردن رنگ با اکسیدان را نمایش می دهد. از رنگ موهایی استفاده کنید که حجم مخلوط کردن رنگ با اکسیدان برابر باشد(۱+۱). از آنجایی که اکسیدان ها میزان زیادی از فولیکول موهای شما را از بین می برند، بنابراین هرچه حجم اکسیدان بیشتر باشد، احتمال آسیب رسیدن به موهای شما بیشتر است.
  • تا حد ممکن سعی کنید برند رنگ مو و اکسیدانی که خریداری می کنید، یکسان باشد تا تأثیر رنگ موی شما بیشتر شود، زیرا فرمولاسیون آنها باهم هماهنگ تر است. همچنین می توانید برای راحتی بیشتر، از محصولاتی که صورت یک بسته آماده شامل تمامی موارد نیاز برای رنگ کردن مو (مانند رنگ، اکسیدان، نرم کننده مو، دستکش، شانه) هستند، استفاده کنید.
  • برای محافظت از موهای رنگ شده از شامپو کردن ساقه مو خودداری کنید. بلکه بهتر است تنها کف سر خود را شامپو کنید و اجازه دهید که پس از آبکشی موها، آب و شامپوی پایین آمده، ساقه موهای شما را تمیز کند. با این روش، احتمال خشک و شکننده شدن موها را به حداقل می رسانید و رنگ موی شما دوام بیشتری خواهد داشت.

نویسنده: مرجان پاریاب

Print Friendly

بامشاد بار...
ما را در سایت بامشاد بار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان bamshad بازدید : 223 تاريخ : سه شنبه 7 ارديبهشت 1395 ساعت: 6:55

perfume02

داشتن یک رایحه خاص و متمایز، یکی از جذاب‌ترین ویژگی افراد در تمام دنیاست. وقتی شخصی رایحه مخصوص به خود را دارد، حتی وقتی حضور ندارد، دیگران به واسطه استشمام بوی عطر آشنا حضور او را می‌فهمند.

حتما بارها به فروشگاه‌های عطر رفته‌اید و از دیدن تنوع عطرها و تعدد انتخاب‌ها گیج شده اید و این سوال برایتان ایجاد شده که چه عطری مناسب شخصیت شماست. بسیاری از افراد عطر را از روی نام برند، یا شهرت آن انتخاب می‌کنند. این اشتباه بیشتر اوقات به‌خاطر عدم شناخت شیوه‌های انتخاب عطر اتفاق می‌افتد.

در اینجا ۷ توصیه کاربردی را برای یافتن عطر اختصاصی‌تان باهم مرور می‌کنیم.

  • به عناصری که شما را شاد می‌کنند، فکر کنید.

بیشتر طرفدار تابستان هستید یا پاییز؟ ساحل را دوست دارید یا کوه؟ آیا گل خاصی هست که برای شما یادآور خاطره‌ای زیبا باشد؟ جواب این سوالات می‌تواند سرنخی برای پیدا کردن عطر مناسب شما باشد. با استفاده از تکنیک طوفان ذهنی هرآنچه که بوییدنش لبخند به لبتان می آورد را روی کاغذ بنویسید و با توجه به بوی غالب عطرها و تشابه آن با رایحه های دلخواه تان عطر مناسب خود را انتخاب کنید.

  • عطرتان چه حسی به شما می‌دهد؟

نیازی به توضیح نیست، اگر عطری که می‌زنید که باعث سردردتان می‌شود یا شما را دچار سرگیجه می‌کند، آن عطر قطعا عطر اختصاصی شما نیست! حتی اگر عطری باشد که تمامی افراد مشهور از آن استفاده می‌کنند، و برند معروفی دارد! عطری انتخاب کنید که به شما حس زندگی بدهد و برایتان دلپذیر باشد.

  • همزمان تنها سه رایحه را ببویید

هنگام خرید عطر، بهتر است همزمان بیش از ۳ رایحه را بو نکنید. زیرا به راحتی با بو کردن عطرهای مختلف گیج خواهید شد و امکان انتخاب عطر درست را از دست خواهید داد. بنابراین حداکثر ۳ رایحه مختلف را امتحان کنید تا اثر واقعی آنها را راحت‌تر متوجه شوید.

  • آزمون بدهید!

آزمون‌های زیادی به صورت آنلاین طراحی شده که به شما کمک می‌کند عطر مناسب خود را پیدا کنید. یک شرکت سازنده عطر به نام Pinrose و همچنین سایت Buzzfeed آزمون‌های جالبی در این زمینه دارند. این آزمون‌ها از شما می‌پرسند که به چه رنگ‌ها، حالت ها و حتی موسیقی‌هایی جذب می‌شوید و براساس سلایق، شخصیت و احساسات شما عطر مناسبی را پیشنهاد می‌کنند.

  • چرخه عطر را بشناسید

رایحه عطرها به گروه‌های مختلف تقسیم می‌شوند: رایحه گل‌ها، سبز و تازه، گرم و تند و چوبی. اینها خانواده‌های اصلی چرخه عطر هستند که توسط مایکل ادوارد خلق شده اند. وقتی که رایحه مورد علاقه خود را پیدا کنید، در نهایت انتخاب‌های زیادی وجود ندارد و به راحتی عطر مورد علاقه خود را پیدا می‌کنید.

  • امتحانش کنید!

هر عطری روی هر بدنی رایحه‌ای خاص پیدا می‌کند. بنابراین بهتر است به جای اینکه تنها به بوییدن بسنده کنید، اجازه دهید شیمی بدنتان به شما نشان دهد که چه عطری برایش مناسب‌تر است.

  • حداقل ۴ ساعت صبر کنید

در هر عطری یک رایحه غالب وجود دارد که تا ۲۰ دقیقه پس از استعمال، قابل استشمام است. اگر عطر را فقط به واسطه بوی اولیه آن انتخاب کنید، رایحه اصلی را از قلم انداخته اید. بهتر است در صورت امکان نمونه ای از عطر را امتحان کنید و تصمیم‌گیری نهایی را برای انتخاب قطعی عطر را به حداقل چند ساعت بعد موکول کنید.

منبع: www.gurl.com

ترجمه: هما باباباشی

Print Friendly

بامشاد بار...
ما را در سایت بامشاد بار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان bamshad بازدید : 205 تاريخ : دوشنبه 6 ارديبهشت 1395 ساعت: 11:50

02

در اطراف همه ما مردانی هستند که همیشه خوش لباسند و شیک پوشی آن ها زبانزد است. دانستن عادت این افراد تا حد زیادی می تواند به خوش پوش بودن کمک کند. در ادامه به تعدادی از عادات مردان خوش پوش اشاره شده است، به این امید که براحتی خوش پوش باشیم و انرژی مثبت آن باعث موفقیت در کار و روابطمان شود.

آن ها شیوه ای خاص برای ست کردن لباس دارند

افراد خوش پوش از لباس هایی هماهنگ با تیپ و استایل خود استفاده می کنند. آن ها به سادگی و کیفیت توجه ویژه ای دارند و برای خاص بودن اصراری به پوشیدن لباس های عجیب و غریب ندارند. از استیو مک کوئین گرفته تا جیمز دین، تیپ همه بزرگان مد را که بررسی کنید شامل لباس های ساده است و آن چیزی که باعث خاص بودن آن ها می شود، شیوه شخصی و منحصر بفرد آن ها در انتخاب و ست کردن لباس هاست، چیزی که شخصیت و طرز فکر آن ها را نمایان می سازد.

05

سادگی، فرم نهایی کمال است.

به کفش خود اهمیت می دهند

کفش جزو مهمی از پوشش است که به سرعت در تیپ افراد دیده می شود و تاثیر زیادی بر برداشت و قضاوت ما از یکدیگر در اولین دیدار دارد. خوش پوشان با توجه به فعالیت خود کفش های مناسب هر موقعیت پوشیده و الهام بخش دیگران هستند. چیزی که مشخص است همیشه انتظار داریم افراد حرفه ای کفش های کلاسیک و با کیفیت خود را برق انداخته و در یک قرار کاری مهم، منظم و آماده به نظر بیایند.

01

کفش هایتان با دیگران صحبت می کنند، حتی قدرتمندتر از کلماتی که بر زبان می آورید.

حداکثر استفاده را از کمد لباس خود می کنند

طبق تحقیقات انجام شده در بریتانیا، اکثر آقایان تنها از ۱۳ درصد موجودی لباس خود استفاده می کنند. با توجه به این موضوع، لازم است بیشتر از پتانسیل کمد لباس خود بهره ببرید. اگر شما هم از این حجم کم از لباس هایتان استفاده می کنید، به این معنی است که قادر به ایجاد تغییر در لباس هایتان نیستید. سعی کنید با چرخش لباس و هماهنگ کردن لباس های مختلف با هم، ست های جدید و متنوع به وجود بیاورید. اگر به ست های یکنواخت عادت کرده اید و دنبال راهی برای ایجاد تغییر هستید، پیشنهاد می کنیم بخش “ست بپوشیم” سایت بامیلو را ببینید و از راهنمای تصویری ایجاد ست های متنوع استفاده کنید.

06

بی تفاوت از کنار اطلاعات نگهداری لباس نمی گذرند

مردان خوش پوش به راهنمای نگهداری لباس دقت و به بهترین شکل از خرید خود نگهداری می کنند. آن ها هر آخر هفته، حتی اگر شده زمان کمی را صرف رسیدگی به لباس هایشان می کنند. پس از دستورالعمل شست و شو لباس خود استفاده کنید و مطمئن باشید که صرف وقت برای نگهداری لباس نه تنها به نفع جیب شماست بلکه باعث خوش پوشی هم می شود.

03

آنلاین خرید می کنند

مردان خوش پوش از راه های جدید استقبال می کنند و با خرید از فروشگاه آنلاین لباس، راحت و با صرف وقت کم، لباس مناسب خود را تهیه می کنند. آن ها با استفاده از تکنولوژی روز اطلاعات خوبی از آخرین تولیدات و مناسب ترین قیمت ها دارند و زمان را برای بروز کردن کمد لباس خود از دست نمی دهند.

04

به لباس های زیر خود توجه می کنند

دقیقا به همان صورتی که پیراهن های خود را با اتو بخار برای پوشیدن آماده می کنید، لباس های زیر هم نیاز به توجه و صرف وقت دارند. این که لباس های زیر کم تر در دیدرس هستند اصلا دلیل نمی شود که با آن ها بی مهری کنید. لازم است که هر ماه به لباس زیر خود سر و سامان بدهید، قدیمی ها را دور بریزد و تعدادی جدید تهیه کنید.

و در آخر مهم ترین اخلاق مردان خوش پوش این است که از ست کردن لباس لذت می برند. امیدواریم این مطلب به شما کمک کند تا راحت تر لباس ست کنید و از این کار لذت ببرید.

Print Friendly

بامشاد بار...
ما را در سایت بامشاد بار دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان bamshad بازدید : 182 تاريخ : دوشنبه 6 ارديبهشت 1395 ساعت: 11:50